Сугестопедия
„Сугестопедичната учебна система води началото си от десугестивно-сугестивната комуникативна психотерапия, свързана с глобално въздействуващите освобождаващи и стимулиращи фактори в изкуството и със съвременните експериментелни психологически проучвания върху нагласата, мотивацията, потребностите и насочеността на личността. Целият този комплекс е адаптиран към условията на учебния процес.
Сугестопедичната учебна система има следните задължителни характерни черти:
- При нея винаги се разкриват резервите на паметта, на интелектуалната активност и изобщо на обучаващата се цялостна личност. Ако не се разкриват многостранните резерви – няма сугестопедия.
- Обучението винаги е съпроводено с ефект на отдих или поне липса на умора. Ако обучаваните се уморяват – няма сугестопедия.
- Сугестопедичното обучение трябва да представлява винаги приятно изживяване.
- Оказва положително възпитателно въздействие, като смекчава агресивните тенденции и подпомага социалното адаптиране на обучаващата се личност.
- Наблюдава се подчертан психопрофилактичен и психолечебен ефект при функционални компоненти на органични страдания.
Тази характеристика на сугестопедичната учебна система потвърждава, че тя е изградена на принципите на психотерапията, психохигиената и психопрофилактиката."
Професор Доктор Георги Лозанов
Списание „Сугестология и сугестопедия”, Брой 1, 1975 година
Издание на Научно изследователски институт по сугестология